Registratie buitenlands document

Bent u in het buitenland getrouwd of gescheiden? Of heeft u buiten Nederland een kind gekregen? Als zo’n gebeurtenis in het buitenland plaats heeft gevonden, moet u dit ook melden bij de gemeente waar u woont. U heeft dan het document van de gebeurtenis nodig. Wij zetten het dan in de Basisregistratie Personen (BRP). Maak daarvoor een afspraak.

Voorwaarden

De volgende gebeurtenissen in het buitenland geeft u door aan de gemeente:

  • Geboorte
  • Huwelijk
  • Overlijden
  • Echtscheiding
  • Erkenning
  • Adoptie

Nodig

  • Uw geldig identiteitsbewijs: paspoort, identiteitskaart, of verblijfsdocument.
  • Het buitenlandse document van de gebeurtenis (eventueel voorzien van de juiste legalisatie).

Kosten

Gratis.

Hoe het werkt 

  • Wij zetten de informatie in de BRP.
  • Wij bewaren een gewaarmerkte kopie het originele buitenlandse document van de gebeurtenis.

Goed om te weten

  • Sommige documenten zijn belangrijk als u in Nederland wilt trouwen. Daarom moet u de genoemde gebeurtenissen in het buitenland altijd doorgeven aan de gemeente.
  • Heeft u eerder een document bij de gemeente ingeleverd, en wilt u dit ophalen?