Registratie buitenlands document
Bent u in het buitenland getrouwd of gescheiden? Of heeft u buiten Nederland een kind gekregen? Als zo’n gebeurtenis in het buitenland plaats heeft gevonden, moet u dit ook melden bij de gemeente waar u woont. U heeft dan het document van de gebeurtenis nodig. Wij zetten het dan in de Basisregistratie Personen (BRP). Maak daarvoor een afspraak.
Voorwaarden
De volgende gebeurtenissen in het buitenland geeft u door aan de gemeente:
- Geboorte
- Huwelijk
- Overlijden
- Echtscheiding
- Erkenning
- Adoptie
Nodig
- Uw geldig identiteitsbewijs: paspoort, identiteitskaart, of verblijfsdocument.
- Het buitenlandse document van de gebeurtenis (eventueel voorzien van de juiste legalisatie).
Kosten
Gratis.
Hoe het werkt
- Wij zetten de informatie in de BRP.
- Wij bewaren een gewaarmerkte kopie het originele buitenlandse document van de gebeurtenis.
Goed om te weten
- Sommige documenten zijn belangrijk als u in Nederland wilt trouwen. Daarom moet u de genoemde gebeurtenissen in het buitenland altijd doorgeven aan de gemeente.
- Heeft u eerder een document bij de gemeente ingeleverd, en wilt u dit ophalen?
- Maak dan een afspraak (Deze link gaat naar een externe website).
- Neem uw geldig identiteitsbewijs mee: paspoort, identiteitskaart of verblijfsdocument.
- Neem het bewijs van inlevering mee. Hierop staat dat u het buitenlands document heeft ingeleverd.