Contact met de gemeente

De dienstverlening van de gemeente Vijfheerenlanden blijft beschikbaar voor inwoners en bedrijven.

Openingstijden 

Vanwege de coronamaatregelen werken we op afspraak. Dit doen we zodat er niet teveel mensen tegelijkertijd op onze kantoren zijn. En zo kunnen we onze bezoekers registreren, mocht er contactonderzoek nodig zijn. Ook als u een nieuw paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs komt ophalen, moet u hiervoor een afspraak maken.

We willen u vragen om zich aan de coronamaatregelen te houden op onze kantoren:

  • Als u (of een huisgenoot) klachten heeft zoals verkoudheid, hoesten, al dan niet in combinatie met koorts, verzet of annuleer dan uw afspraak
  • verzet of annuleer uw afspraak ook wanneer u in de twee weken vóór uw afspraakdatum in aanraking bent geweest met iemand die positief getest is op het coronavirus
  • kom zoveel mogelijk alleen
  • draag een mondkapje wanneer u binnen op ons kantoor bent
  • desinfecteer uw handen bij binnenkomst
  • houd 1,5 meter afstand

Deze maand is het extra druk, maak dus op tijd een afspraak. Zeker als u een paspoort of identiteitsbewijs nodig heeft voor uw vakantie!

Online

Voorkom lange wachttijden aan de telefoon en het wachten op uw afspraak. Veel van onze producten en aangiften zijn eenvoudig online aan te vragen en te regelen.

Klik hier voor de openingstijden van de locatie in Leerdam

Klik hier voor de openingstijden van de locatie in Meerkerk

Klik hier voor de openingstijden van de locatie in Vianen

Afspraak maken via website

U kunt een afspraak maken via onze website. U kunt zelf de locatie en datum kiezen. U ziet dan wanneer u op de dag en locatie van uw keuze terecht kunt. 

Heeft u haast? Kijk of u op een andere locatie en datum eerder terecht kan. Komt u er niet uit? Bel ons dan. Onze medewerkers kijken dan wat de eerstvolgende mogelijkheid is. Het kan zijn dat u dan naar een andere locatie moet dan u gewend bent.

Afspraak maken

Telefonisch afspraak maken

U kunt ons ook bellen voor een afspraak. Neem contact met ons op via 088 – 599 7000 (op werkdagen tussen 09.00 – 12.30 uur en tussen 14.00 – 17.00 uur). Onze medewerkers bespreken de mogelijkheden met u en plannen de afspraak in. De wachttijd aan de telefoon kan langer zijn dan u normaal van ons gewend bent. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Gesprek opnames

Onze medewerkers van het servicecentrum worden in oktober en november 2020 getraind in gespreksvaardigheden. Om dit te kunnen doen, worden de gesprekken aan de telefoon geanalyseerd. Dit betekent dat uw telefoongesprek wordt opgenomen en gedurende twee maanden wordt bewaard. Een aantal opgenomen gesprekken worden geanalyseerd door een externe partij: Van der Aa Consultancy. De bevindingen uit deze analyse worden teruggekoppeld aan het servicecentrum ter verbetering van onze dienstverlening.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Privacyverklaring van de gemeente Vijfheerenlanden.

Vragen?

Heeft u vragen over het coronavirus? U kunt terecht bij het landelijke publieksinformatienummer 0800 - 1351 (tussen 08.00 en 20.00 uur). De landelijke adviezen zijn aangescherpt. Deze zijn gebaseerd op de adviezen van het RIVM. De gemeente Vijfheerenlanden blijft deze adviezen opvolgen, zowel intern als extern.

Toegankelijkheid politiebureaus 

U kunt alleen op afspraak bij de politie terecht. In Leerdam en Vianen staat bij de hoofdingang van het gemeentehuis hoe u de politie kunt bereiken. Bel voor een afspraak met de politie naar 0900 - 8844.

Politiepost Vianen op maandagen gesloten

De politiepost in het gemeentehuis van Vianen is in verband met het coronavirus gesloten op maandagen. Op woensdagen kunt u wel terecht bij deze post.

Beschikbare ondersteuning in de gemeente Vijfheerenlanden
Sociaal Loket

Het Sociaal Loket is zoals gebruikelijk te bereiken op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur via 0800 - 5016 of via sociaalloket@vijfheerenlanden.nl

Bij moeilijke vragen schakelt het Sociaal Loket de vraag door naar het Sociaal Team. Bij ernstige spoed wordt u overdag direct doorgeschakeld, maar als het kan wachten dan belt een medewerker van het Sociaal Team u later terug en vraagt telefonisch wat er aan de hand is. De medewerker komt (in deze periode tijdelijk) niet op huisbezoek. De vragen worden telefonisch opgepakt en afgehandeld.

Buiten kantooruren blijven de normale spoeddiensten bereikbaar (zoals huisartsenpost, politie of ambulance).