Wmo Consulent (32-36 u/w)

Begin lokaal!

Hé Wmo consulent! Begin lokaal!

Sociaal Domein

Het Sociaal Domein heeft een zorg- en compensatieplicht voor inwoners van de gemeente op het gebied van werk en inkomen en minimabeleid, participatie en re-integratie, maatschappelijke ondersteuning en maatwerk voorzieningen, onderwijs, jeugd, gezondheid, volwassenen en ouderen, in samenwerking met partners.

Wat ga je doen

Als Wmo-consulent adviseer en informeer je inwoners die zich melden met een ondersteuningsvraag. Samen met de inwoner beoordeel je de ‘eigen regie’ op een creatieve en enthousiaste manier. Aandacht voor de inwoner, vertrouwen, ruimte, keuzevrijheid en kwaliteit zijn hierbij belangrijke waarden. Op die manier kom je tot een plan, waarin je samenwerkt met gemeentelijke collega’s of collega’s van andere organisaties in het sociaal domein.
Je gaat naar de inwoners en vindplaatsen toe en handelt vanuit het principe zo licht als mogelijk en zo zwaar als nodig. De zelfredzaamheid van de inwoner en de eigen kracht staan centraal. Wanneer dit ontbreekt, kijk je eerst naar een oplossing binnen het informeel/sociale netwerk en algemene-, vrij toegankelijke voorzieningen. Je hebt een grote rol in het beoordelen van toewijzingen en maatwerk voorzieningen, geeft indicaties af en maakt rapportages en beschikkingen.

Je brengt mee

  • Je beschikt over een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van ergotherapie, bewegingstechnologie, fysiotherapie, maatschappelijk werk of vergelijkbaar. Eventueel aangevuld met cursussen of opleidingen op het gebied van nieuwe wet- en regelgeving rondom de Wmo.
  • Je hebt ervaring minimaal 2 jaar ervaring met het stellen van diverse indicaties Wmo 2015-breed (huishoudelijke ondersteuning, woonvoorzieningen, vervoersvoorzieningen, rolstoelvoorzieningen, dagbesteding en begeleiding).
  • Je bent vaardig in het bespreken en beoordelen van problemen om zo inzicht te krijgen in de situatie van de inwoner en je hebt ervaring met multi-problem casuïstiek.
  • Je denkt vanuit de bedoeling, waarbij de inwoner centraal staat.
  • Je bezit daadkracht, doorzettingsvermogen en creativiteit.
  • Verder ben je communicatief vaardig, betrokken, flexibel, daadkrachtig en werk je graag samen.
  • Kennis van Gidso is een pre.

Wij bieden 

Een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen in een uitdagende functie bij een organisatie die zich volop ontwikkelt.

  • Een salaris van maximaal € 4.048,00 bruto per maand op basis van een volledige werkweek (36 uur), inschaling in functieschaal 9 (normfunctie medewerker beleidsuitvoering II)
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de periode van één jaar met de bedoeling dit bij goed functioneren om te zetten naar een vaste arbeidsovereenkomst.
  • Flexibele werktijden met de mogelijkheid om thuis te werken, zodat je werk en privé goed kunt combineren.
  • Een smartphone en laptop.
  • Een extra budget boven op je brutosalaris van circa 17,05% (IKB). Dit budget kun je voor een groot deel naar je eigen wensen vormgeven. Zo kun je extra verlof kopen, een fiets aanschaffen met belastingvoordeel of het budget laten uitbetalen voor extra inkomen.

Solliciteer

Reageer vóór 1 maart 2021 met motivatie en cv via https://vacatures.one/20441/solliciteren.
Heb je nog vragen over de inhoud van deze functie of over de gemeente Vijfheerenlanden, neem dan contact op met Gordon van Wijk (projectleider) via 088 – 599 7590.
Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Marc Zuidhof (HRM-adviseur a.i.) via 088 – 599 7388.

De gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 9 maart 2021

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.